Veien mot OL 2020 med Mads og Tomas 13 februar kl 18:00 på sportsbaren.

Postet av Risør Seilforening den 28. Jan 2020

Sommeren 2019 stilte to Risør gutter opp i junior VM på hjemmebane. Det ble en en kjempefest for seilglade Risør innbyggere og de flere hundre tilreisende. I desember i fjor deltok  de i U23-EM i 49er i portugisiske Vilamoura. Der ble team Mathisen  europamestere. Torsdag13. februar kommer Tomas og Mads til Sportsbaren. Der vil de fortelle fra året som har gått og planene fremmover mot den siste OL kvalifiseringen i  verdenscupen i italienske Genoa i midten av april. Risør seilforening oppfordrer spesielt barn og ungdom til å komme å høre om ferden fra seilskolen på Finnøya seilsenter til internasjonale regattaer med noen av de beste seilerne i verden.

Arrangementet er åpent for alle, og seilforeningen spanderer Pizza og drikke på barn og ungdom som kommer.

Årsmøte

Postet av Risør Seilforening den 25. Jan 2020

Styret i Risør seilforening innkaller til årsmøte tirsdag 25. februar kl 18:00. Sted blir annonsert i forkant av møtet.

I henhold til våre lover må forslag som skal behandles på årsmøtet være sendt til styret senest to uker før årsmøtet. Fullstendig sakliste og andre nødvendige saksdokumenter med forslag til årsmøtet blir gjort tilgjengelig senest én uke før årsmøtet på disse sidene. Se ellers Lov for Risør seilforening

"Årsmøtet innkalles av styret med minst én måneds varsel direkte til medlemmene eventuelt på annen forsvarlig måte, herunder ved kunngjøring i pressen, eventuelt på idrettslagets internettside. Innkallingen kan henvise til at saksdokumentene gjøres tilgjengelig på idrettslagets internettside eller på annen forsvarlig måte. I så fall skal det fremgå at dokumentene vil bli gjort tilgjengelige senest én uke før årsmøtet. Forslag som skal behandles på årsmøtet, må være sendt til styret senest to uker før årsmøtet. Fullstendig sakliste og andre nødvendige saksdokumenter med forslag til årsmøtet må være gjort tilgjengelig senest én uke før årsmøtet."

Ny lovnorm

Postet av Risør Seilforening den 25. Jan 2020

Idrettstinget er NIFs høyeste myndighet. På Idrettstinget 2019 ble det vedtatt en rekke endringer i NIFs regelverk som vil tre i kraft 1. januar 2020.

For å sikre at alle idrettslag har en lov som til enhver tid er i samsvar med NIFs regelverk, vedtar NIF en egen lovnorm for idrettslag. Lovnormen inneholder et minimum av det alle idrettslag må ha i sin lov. NIF vil utarbeide en oversikt over endringer fra gjeldende lovnorm, samt en egen veileder til lovnormen. Se NIFs nettsider.

Idrettslagets styre må sørge for at idrettslaget den 1. januar 2020 har en oppdatert lov som er i samsvar med lovnormen. Det er ikke nødvendig å kalle inn til et ekstraordinært årsmøte for å vedta endringer som må innarbeides som følge av endringer i lovnormen. Styret kan selv gjøre dette gjennom et ordinært styrevedtak. Andre lovendringer derimot, kan bare vedtas av idrettslagets årsmøte.

Styret i Risør seilforening har med bakgrunn i dette tilpasset sine vedtekter. Vedtektene er vedtatt av styre desember 2019 og trer i kraft 1. januar 2020.

De nye retningslinjene ligger under filer: Dere kan lese de her

Info fra valgkomiteen

Postet av Risør Seilforening den 18. Okt 2019

Valgkomiteen har hatt god aktivitet i en periode frem mot den ekstraordinære årsmøte, som holdes tirsdag 22.10 kl 1800 på Promenaden Bar og Brasserie, Stranden 2, Risør. Formålet med den ekstraordinære årsmøte er valg av ny leder og ny nestleder i styret. Valgkomiteen har hatt kontakt med kandidatene som vi mener er aktuelle, og vi har fått muntlig aksept på at kandidatene er positive til vervet de blir foreslått som representant til.

Valgkomiteen innstiller positivt til følgende kandidater i følgende verv:

• Leder: Rients van der Woude
  • Nestleder: Ståle Sjåvaag

Dersom disse blir valgt, har vi også et forslag til ny kandidat som ordinært styremedlem; Nina Lokøy Lundberg.

Valgkomiteen har bestått av Stian Pedersen, Glen Hamilton, Magne Halvorsen og Kamilla Solheim. Da Kamilla selv har meldt seg inhabil i arbeidet, er det Stian Pedersen som har «ledet» arbeidet og vara Magne Halvorsen er hentet inn.

Ønsker dere en strålende dag videre, og godt valg.
Med vennlig hilsen,

Stian Pedersen

Årets seiler 2019

Postet av Risør Seilforening den 6. Okt 2019

Årets seiler 2019 i Risør seilforening er Tine (Cathrine) Karlson for aktiv deltagelse i Europa i international klasse RS Aero fra sin bosted i Nederland.

I statuttene for årets seiler står det:

" Vandrepremie for årets seiler er evigvarende. Pokalen deles ut til en eller flere seilere som har utmerket seg gjennom årets sesong. Vinneren pekes ut av styret."

Tidligere vinnere er:

2018

Vinnerne av Seilsportsligaen 2018. Regine Tronstad, Mads og Tomas Mathisen og Morten Røisland

Richard Voss og Kjell Christiansen

Rients Van der Woude