Årets seiler 2022

Postet av Risør Seilforening den 3. Okt 2022

Årets seiler 2022 har vært aktiv seiler i mange år. Som person blir han omtalte som en positiv seiler som har vært og er en god bidragsyter både til seilmiljøet, rekrutering og som ressurs i klubben.

Vedkommende har i en årrekke vært en god bidragsyter til seilskolen. Der han har deltatt aktivt som trener for våre juniorer.

På regattabanen har han en positiv holdning og med et sterkt ønske om å seile., uansett om det er lite eller mye vind. Sitat: «Nei vi må jo utpå. Nå er vi jo her»

12,5 kvm han seiler kom på vannet tidlig på 2000 tallet, og hans første NM medalje kom allerede for over 20 år siden.

Han har flere seire i Peterhead cup, og også flere seire i trebåt regattaen.

Han har ikke vært klubbmester siden begynnelsen på 2000 tallet, og I år nådde han ikke heller ikke helt opp selv om han var på pallen, men når det gjelder NM har han totalt 4 NM medaljer.

Årets seiler vant i år som i fjor NM i 12,5 kvm.

Årets seiler er Erik Mathisen

Klubbmesterskap 12.5 kvm 2022

Postet av Risør Seilforening den 11. Sep 2022

Klubbmesterskap 12.5 kvm 2022

10. november ble årets klubbmesterskap for 12.5 kvm klassen arrangert av Risør seilforening.  10 båter stilte til start, og det ble avviklet 4 seilaser. Vinner ble Jørn Lundberg, Gina Sell og Aksel Lundberg, på andreplass kom Harald og Jens Dietrichson og på tredjeplass kom Erik Mathisen, Odd  Eldrup Olsen og Magne Halvorssen.

Risør Classic Regatta Cup 2022

Postet av Risør Seilforening den 23. Jul 2022

RSF ønsker sine medlemmer velkommen til regatta under årets Trebåtfestival. Kunngjøring og seilingsbestemmelser finner dere under dokumenter. Det er ikke startavgift for 12.5 kvm. Påmelding direkte til Line. Tlf nummer finner dere i kunngjøring.

Program:

-Fredag 05.08, kl 18.00 Fredagsseilas for 12,5kvm – påmelding til Line

-Lørdag 06.08, kl 12.00   Skippermøte i bakgården til Sparebanken sør for Skøyter og Meterbåter

-Lørdag 06.08  kl 14.00   Ordinær seilas for entypebåter, meterbåter, skøyter og andre.

-Lørdag 06.08   kl ?   Premieutdeling på Risør Torv i henhold til Risør Trebåtfestival sitt program

Færderseilasen 75 årsjubileum.

Postet av Risør Seilforening den 15. Jun 2022

I helgen hadde Færderseilasen 75 årsjubileum. Flere Risør seilere stilte til start. Selv om mange brøt seilasen kom våre til mål.  Kamilla Solheim stilte til start i klassen Tur uten spinnaker.

Tur uten spinnaker hadde i år en bane rett til Tønsberg utenom Mefjordbåen. Båten kamilla seilte var en av fem båter som fullførte en relativt krevende seilas, i en klasse bestående av 14 båter.

De havnet på 2. plass noe som må sies å være godt seilt i de rådende forholdene. RSF gratulerer. Båten de seilte hører hjemme i Breivik seilforening og skipper var Ebba Friis Eriksen, i tillegg Trine  Roald (leder Breivik seilforening), Siri Gjørtz og meg ombord i Miss Match, en Bavaria Match 35.

På brygga i Tønsberg møtte Kamilla andre risørseilere, Lise Nilsen og Thomas Mathiesen, i tillegg til at det var fint å møte igjen flere samarbeidspartnere fra KNS og VM i 49’er i Risør i 2019 👍

Lyngør rundt utsatt til lørdag 18. juni kl 12:00

Postet av Risør Seilforening den 12. Jun 2022

På grunn av de friske vind forholdene lørdag 11. juni var det ikke mulig å gjennomføring Lyngør rundt seilasen. Alternativer var å seile et alternativt løp innenskjærs eller å utsette seilasen en uke og valget falt på det siste alternativet. Det blir ikke lagt ut ny terminliste.

Det var få båter som gjorde seg klart til start lørdag. Hvor mye det skyldes de friske værmeldingene er vanskelig å si, men vi håper flere stiller lørdag 18.