Færderseilasen 75 årsjubileum.

Postet av Risør Seilforening den 15. Jun 2022

I helgen hadde Færderseilasen 75 årsjubileum. Flere Risør seilere stilte til start. Selv om mange brøt seilasen kom våre til mål.  Kamilla Solheim stilte til start i klassen Tur uten spinnaker.

Tur uten spinnaker hadde i år en bane rett til Tønsberg utenom Mefjordbåen. Båten kamilla seilte var en av fem båter som fullførte en relativt krevende seilas, i en klasse bestående av 14 båter.

De havnet på 2. plass noe som må sies å være godt seilt i de rådende forholdene. RSF gratulerer. Båten de seilte hører hjemme i Breivik seilforening og skipper var Ebba Friis Eriksen, i tillegg Trine  Roald (leder Breivik seilforening), Siri Gjørtz og meg ombord i Miss Match, en Bavaria Match 35.

På brygga i Tønsberg møtte Kamilla andre risørseilere, Lise Nilsen og Thomas Mathiesen, i tillegg til at det var fint å møte igjen flere samarbeidspartnere fra KNS og VM i 49’er i Risør i 2019 👍

Lyngør rundt utsatt til lørdag 18. juni kl 12:00

Postet av Risør Seilforening den 12. Jun 2022

På grunn av de friske vind forholdene lørdag 11. juni var det ikke mulig å gjennomføring Lyngør rundt seilasen. Alternativer var å seile et alternativt løp innenskjærs eller å utsette seilasen en uke og valget falt på det siste alternativet. Det blir ikke lagt ut ny terminliste.

Det var få båter som gjorde seg klart til start lørdag. Hvor mye det skyldes de friske værmeldingene er vanskelig å si, men vi håper flere stiller lørdag 18.

Er du tur-seiler og medlem av RSF?

Postet av Risør Seilforening den 22. Mai 2022

I år som i fjor arrangeres Seil-ut sør.

Dette er en uhøytidelig konkurranse av seilere for seilere. Seilforeningene på Sørlandet presenterer kjente og ukjente havner. Noen av havnene har god beskrivelse og mye info, andre mer begrenset. Formålet med konkurransen er å få seilende båter på sjøen, dele havner og delta i en vennskapelig konkurranse. Konkurransen skal favner både de som liker dagsturer og de som er på overnattingstur. Konkuransen benytter en egen app for deltagerne.

I år ønsker styret i RSF å premiere de som også seiler til havner utenfor Sørlandet. Disse havnene vil ikke kunne registreres i appen, men vil allikevel telle i RSF sin Seil-ut regatta. Se infomasjon om dette under Seiling på hjemmesiden.

Seil-UT Sør, starter lørdag 21.mai. og vil foregå ut august måned.

Påmelding til konkurransen kan nå gjøres, selv om konkurransen ikke enda er startet.

Gå inn i Trimpoeng appen og legg inn konkurransekode: SUSØR22.

Dere som ikke deltok sist år, se hjemmesiden til Trimpoeng for å laste ned APP:

Endringer i Terminliste, Vår regatta flyttes til lørdag 28. mai kl 1400, Seilkurs voksne utsettes til august

Postet av Risør Seilforening den 20. Mai 2022

Vår regatta flyttes til lørdag 28.5 kl 1400.

Seilkurs voksne utsettes til august.  Mer info kommer senere. <Seilkurs voksne>

Terminliste 2022 versjon 2 er lagt ut, små justering ellers.  <Terminliste 2022>

Medlemskveld på Finnøya

Postet av Risør Seilforening den 25. Apr 2022

Fredag 20. mai kl 20:00 inviteres alle medlemmer i Risør seilforening til medlemsmøte på Finnøya.

Hedda Sørensen som er ansatt i Norges Seilforbund kommer på besøk og forteller om Seilforbundets engasjement i prosjekt Vindskift og paraseiling.

Hedda er prosjektleder for paraseiling i Norges seilforbund. Hun er også engasjert i Vindskift
som er frivillig interesseforening som tar med ungdom som ikke har hatt muligheten ut på seiltur. Vindskift jobber for integrering gjennom seilsporten.

Vi legger opp til en sosial samling, der vi også skal få tid til å dele ut premier til siste års regattaer.

Påmelding via VIPPS # 701469. kr 200,- Det blir servert varm fiskesuppe og vann/ kaffe. Ønsker dere noe annet å drikke kan dette medbringes.

RSF stiller med båttransport til og fra Sagjordet til de som ønsker dette. Vi kommer tilbake med nærmere informasjon.

vennlig hilsen

styret