Årets seiler 2019

Postet av Risør Seilforening den 6. Okt 2019

Årets seiler 2019 i Risør seilforening er Tine (Cathrine) Karlson for aktiv deltagelse i Europa i international klasse RS Aero fra sin bosted i Nederland.

I statuttene for årets seiler står det:

" Vandrepremie for årets seiler er evigvarende. Pokalen deles ut til en eller flere seilere som har utmerket seg gjennom årets sesong. Vinneren pekes ut av styret."

Tidligere vinnere er:

2018

Vinnerne av Seilsportsligaen 2018. Regine Tronstad, Mads og Tomas Mathisen og Morten Røisland

Richard Voss og Kjell Christiansen

Øistein og Kristian Olsen

Mademoiselle cup

Postet av Risør Seilforening den 7. Sep 2019

Under spennende værforhold, med masse regn og økende vind, ble Madmoiselle Cup 2019 avholdt fredag ettermiddag. Fire båter stilte til start med kvinner til rors og deltakerne sender en stor takk til Aud Thoresen Røed og Madmoiselle for flotte premier! På førsteplass kom Kamilla Solheim og Rients van der Woude. Andreplassen gikk til Tiril og Erik Mathisen, tredjeplassen til Marianne og Harald Didrikson og en stor applaus til nummer fire med Gina Sell som seilte rorkvinne for første gang i 12,5 med mannskap Jørn Lundberg 🏆

3. runde i seilsportligaen

Postet av Risør Seilforening den 15. Aug 2019

Bilde fra seilsportligaens første stevne i Oslo

3 runde i Seilsportligaen arrangeres denne helgen (17. og 18. august) i Arendal. Risør seilforening stiller denne helgen med et lag bestående av skipper Morten Røisland og med Kim Robin Wintermark, Mads Mathisen og Benedicte Jensen som mannskap.

Før helgens stevne ligger Risør på en 15 plass. Med ambisjoner om å holde seg i eliteserien må de holde fokus i Arendal. Seilsportligaen øker i popularitet i Norge og internasjonalt har Sailing champions league fått mer og mer status. Stevnet i Arendal er det 3. av 4 stevner i år. Det siste stevnet finner sted i Trondheim 7. og 8. september.

Været kan bli utfordrende til helgen med mye regn og vind, men dette er vær som Risørs lage er vant til å takle på regattabanen og vi tror det heller er til Risørs fordel enn ulempe.

Om du vil oppleve seilsportligaen og heie frem Risør, kan du denne helgen ta turen til Arendal. Det blir satt opp telt med skjermer og speaker ved Tyholmen hotell. Seilingen vil foregå på bane rett utenfor. Stevnet begynner i 11 tiden. Alternativt kan du følge livesending på facebook ved å gå inn på Seilsportligaens facebooksider, eller du kan følge trackingen av båtene her.

Isaac og William er verdensmestere i 49er

Postet av Risør Seilforening den 7. Jul 2019

Isaac McHardie og William Mckenzie fra New Zealand er verdensmestere i 49er for juniorer i Risør. De vinner med  18 poeng til den engelske båten med James Grummett og Daniel Budden. Nummer 3 blir Robert Dickson og Seán Waddilove fra Irland.

Mads og Tomas ender på en meget solid 6. plass til slutt. Gutta har kjempet i toppen i mange seilaser, og vunnet en, men må ta med seg en 12. og en 13. plass som tellende. De ender 18 poeng bak pallen.

Alle er invitert til premieutdeling og avslutningsseremoni på Torvet klokka 17.00.

Sjekk RSF på Facebook for bilder, intervjuer, filmer og masse mer fra det fantastiske verdensmesterskapet i Risør.

49er FX og Nacra seiler sine siste seilaser nå.

Sjekk resultater her

Her kan du følge resultatene fra VM i Risør

Postet av Risør Seilforening den 3. Jul 2019

På denne siden kan du følge med på resultatene fra Junior VM i Risør. Her ligger også oppdatert informasjon til seilere og støtteapparat.

Levert av IdrettenOnline