3. runde i seilsportligaen

Postet av Risør Seilforening den 15. Aug 2019

Bilde fra seilsportligaens første stevne i Oslo

3 runde i Seilsportligaen arrangeres denne helgen (17. og 18. august) i Arendal. Risør seilforening stiller denne helgen med et lag bestående av skipper Morten Røisland og med Kim Robin Wintermark, Mads Mathisen og Benedicte Jensen som mannskap.

Før helgens stevne ligger Risør på en 15 plass. Med ambisjoner om å holde seg i eliteserien må de holde fokus i Arendal. Seilsportligaen øker i popularitet i Norge og internasjonalt har Sailing champions league fått mer og mer status. Stevnet i Arendal er det 3. av 4 stevner i år. Det siste stevnet finner sted i Trondheim 7. og 8. september.

Været kan bli utfordrende til helgen med mye regn og vind, men dette er vær som Risørs lage er vant til å takle på regattabanen og vi tror det heller er til Risørs fordel enn ulempe.

Om du vil oppleve seilsportligaen og heie frem Risør, kan du denne helgen ta turen til Arendal. Det blir satt opp telt med skjermer og speaker ved Tyholmen hotell. Seilingen vil foregå på bane rett utenfor. Stevnet begynner i 11 tiden. Alternativt kan du følge livesending på facebook ved å gå inn på Seilsportligaens facebooksider, eller du kan følge trackingen av båtene her.

Isaac og William er verdensmestere i 49er

Postet av Risør Seilforening den 7. Jul 2019

Isaac McHardie og William Mckenzie fra New Zealand er verdensmestere i 49er for juniorer i Risør. De vinner med  18 poeng til den engelske båten med James Grummett og Daniel Budden. Nummer 3 blir Robert Dickson og Seán Waddilove fra Irland.

Mads og Tomas ender på en meget solid 6. plass til slutt. Gutta har kjempet i toppen i mange seilaser, og vunnet en, men må ta med seg en 12. og en 13. plass som tellende. De ender 18 poeng bak pallen.

Alle er invitert til premieutdeling og avslutningsseremoni på Torvet klokka 17.00.

Sjekk RSF på Facebook for bilder, intervjuer, filmer og masse mer fra det fantastiske verdensmesterskapet i Risør.

49er FX og Nacra seiler sine siste seilaser nå.

Sjekk resultater her

Her kan du følge resultatene fra VM i Risør

Postet av Risør Seilforening den 3. Jul 2019

På denne siden kan du følge med på resultatene fra Junior VM i Risør. Her ligger også oppdatert informasjon til seilere og støtteapparat.

Flott artikkel om Mads og Tomas på irisør.no

Postet av Risør Seilforening den 1. Jul 2019

Mads og Tomas gleder seg som veldig mange andre til Junior VM som starter denne uka. Les artikkelen her

Se også den nye filmen til Mads og Tomas

Velkommen til åpningsseremoni tirsdag 2. juli kl 18:00

Postet av Risør Seilforening den 25. Jun 2019

Risør seilforening og KNS innviterer Risørs innbyggere, alle seilere, trenere og tilreisende til åpningsseremoni for junior VM 2019 tirsdag 2. juli kl 18:00.  Alle deltagende seilere går nasjonsvise i parade fra Risørhuset ut til hotellet og tilbake til torget. Risør skolemusikk spiller. Kanonjolla og Risør II deltar.

Vi oppfordrer Risørs borgere til å stille opp med norske flagg og gjerne bunader på sidelinjen. Håper vi stolt kan vise frem byen vår og lage en flott åpningsseremoni.

Levert av IdrettenOnline