Velkommen til Seilkurs for damer i Risør 1. og 2. juni

Postet av Risør Seilforening den 16. Apr 2024

Seilinstruktør Siri Laurendz, som er en erfaren instruktør, kommer til Risør og gjennom Risør seilforening holder hun seilkurs for jenter i alle aldere i en havseiler.

Kursdager:

Lørdag 1. juni kl.10.00-18.00 og søndag 2. juni kl.10.00–17.00

Det er ikke overnatting i båten.

Vi møtes den første kursdagen i Risør havn i båten.

Kursmateriell får du første kurs dag.

Nybegynner kurs – Ta roret i egen hånd:

Kurset passer for deg som har vært passivt medlem om bord, men ønsker å ta roret i egen hånd. Kurset passer også for deg som har liten eller ingen erfaring med seiling, men ønsker å lære å seile. Vi ønsker å gi deg trygghet og kunnskap i de grunnleggende prinsipper om seiling i teori og praksis. All praktisk og teoretisk undervisning foregår om bord i båten.

Vi lærer deg:

• å seil
  • manøvrere for motor, legge til og fra brygge
  • ord og uttrykk i seilbåtens verden
  • rigging av seil, seilteori
  • sjømerker og vikepliktsregler
  • innføring i bruk av sjøkart

Kursbevis:

Pensum/opplæringen du skal igjennom er bygget opp etter Yachtmaster mønster som er internasjonalt anerkjent. Ved gjennomgått kurs gir vi deg kursbevis som

Competent Crew

Siri Laurendz har drevet seilskole i Oslo i mange år og har hatt over 500 damer på seilkurs. Hun kommer til Risør etter ønske fra noen i Risør seilforening for å lære damer som har lyst til å lære å seile og bli trygge om bord i seilbåt.

For mer informasjon og påmelding kontakt:

Siri J. Laurendz     epost: siri@jenteseiling.no

Mobil: 916 76 357