Junior VM - 1. til 7. juli

Postet av Risør Seilforening den 4. Jan 2019

Risør Seilforening ønsker alle et riktig Godt Nytt År! Det kommer det nemlig til å bli!

Den 1. til den 7. juli 2019 arrangeres junior VM i de olympiske klassene 49er, 49er FX og Nacra i Risør. Sammen med KNS arrangerer Risør Seilforening sitt største arrangement noen gang. Det forventes rundt 100 båter, med 200 seilere fra rundt 25 nasjoner. I tillegg kommer det nær 100 personer i støtteapparater.

Mads og Thomas er meldt på og har store ambisjoner for Junior VM i Risør. I Junior VM i 2018 ble de nummer 5, etter ha kjempet om medalje helt til siste slutt. Mads og Thomas har nå tatt permisjon fra studier og satser 100% i 49er mot årets regattaer, med to hovedmål. Medalje i Junior VM i Risør og kvalifisere Norge til OL i 49er. Gutta har reist til Portugal for et 3 måneders treningsopphold og matching med andre 49ere fra andre land.

Dette er et stort arrangement for Risør Seilforening og det kommer mange tilreisende fra de fleste steder i verden. I forbindelse med både arrangement og overnatting ønsker vi gjerne hjelp av folk som kan hjelpe til på dugnad eller som har overnattingsplass til deltakere og støtteapparat.

Har du mulighet til å bidra til kan du kontakte:

Nina Lokøy Lundberg: 91 38 83 57

Rients van der Woude: 47 84 99 94

Vi ser frem til et meget spennende 2019!