Mads og Tomas vant NM på hjemmebane

Postet av Risør Seilforening den 25. Jun 2015

20. og 21. juni arrangerte Risør Seilforening NM for 29er og RS Feva på byfjorden. Fra Dampskipsbrygga, Gjestemoloen og Kastellet har det hele helgen vært tilskuere som har fulgt NM-seilasene på nært hold.

Mads og Tomas Mathisen ble suverene Norgesmestere i 29er. De startet NM med en 2. plass i den første seilasen. De neste ni seilasene vant de.

På sølvplass kom Astrid Hylen Klippenberg og Anders Hylen Klippenberg fra KNS, mens Alexander Hylen Klippenberg og Jeppe Nilsen fra KNS tok bronsemedaljen.

Det deltok 20 båter i 29er-klassen.

I RS Feva vant Henrik Bordal og Eirik Mathias Silnes fra Moss Seilforening. På 2. plass kom Arthur Llewelyn og Alexander Bouland fra Bærum Seilforening, mens Tinius Wilhelmsen og Sebastian Alveberg fra KNS ble nummer 3.

Det deltok 7 båter i RS Feva-klassen.