3. runde i seilsportligaen

Postet av Risør Seilforening den 15. Aug 2019

Bilde fra seilsportligaens første stevne i Oslo

3 runde i Seilsportligaen arrangeres denne helgen (17. og 18. august) i Arendal. Risør seilforening stiller denne helgen med et lag bestående av skipper Morten Røisland og med Kim Robin Wintermark, Mads Mathisen og Benedicte Jensen som mannskap.

Før helgens stevne ligger Risør på en 15 plass. Med ambisjoner om å holde seg i eliteserien må de holde fokus i Arendal. Seilsportligaen øker i popularitet i Norge og internasjonalt har Sailing champions league fått mer og mer status. Stevnet i Arendal er det 3. av 4 stevner i år. Det siste stevnet finner sted i Trondheim 7. og 8. september.

Været kan bli utfordrende til helgen med mye regn og vind, men dette er vær som Risørs lage er vant til å takle på regattabanen og vi tror det heller er til Risørs fordel enn ulempe.

Om du vil oppleve seilsportligaen og heie frem Risør, kan du denne helgen ta turen til Arendal. Det blir satt opp telt med skjermer og speaker ved Tyholmen hotell. Seilingen vil foregå på bane rett utenfor. Stevnet begynner i 11 tiden. Alternativt kan du følge livesending på facebook ved å gå inn på Seilsportligaens facebooksider, eller du kan følge trackingen av båtene her.