Norgesmesterskap RS Feva

Årets NM er i seilbyen Risør. Vi ønsker dere velkommen til et flott arrangement med spennende seiling og nye vennskapDet blir offisiell åpning ved ordfører Per Kristian Lunden. Seilingen vil foregå rett utenfor Risør og tett på land. De fleste baneområder vil være godt synlige fra land. Se kunngjøring på manage2sail for nærmere informasjon.

Tidligere NM i RS Feva klassen:

Arrangør

Vinnere

KNS

Sebastian TINHOLT

Alexander REIS

Asker seilforening

Tønsberg seilforening

Markus BERTHET

Jenny SKIRSTAD POLLEN

KNS og Bærum seilforening

Stevneområdet

Stevneområdet blir på Krana i Risør, nærmere bestemt Sagjordet. Her blir det båtoppstillingsplasser for Fevaene, stevnekiosk, sekretariat og regattakontor.

Sosialt

Vi legger også opp til sosiale arrangementer torsdag, fredag og lørdag kveld. Program og detaljer rundt dette kommer i et eget dokument på manage2sail.

Vi vil ha Saillounge på Sagjordet. Her vil det være mulig å treffe representanter fra klasseklubben, få kjøpt diverse reservedeler til båtene og ikke minst treffe andre seilere.

Aftersail blir servert på Sagjordet eller Finnøya seilsenter rett over fjorden fra Sagjordet.

Vi legger opp til sosiale arrangementer hver kveld. Noen av arrangementene vil være gratis, og noen av de vil koste penger. Arrangementene blir åpne for seilere og support personer.

Sagjordet Badestrand | Bathing | Risør | Norway

Foto: visit norway

Sagjordet er en populær badeplass og stedet har både stupetårn og badestrand, så ta med badetøy

Risør kommune

Risør er en by og kommune øst i Agder. Byen ligger helt ut mot Skagerak og kalles ofte «den hvite by ved Skagerak» I byen finnes mange små butikker, overnattingsteder og restauranter. Byen har også sitt eget saltvannsakvarium som er verdt et besøk.

Verdt å få med seg når man er i Risør:

Risør Akvarium

Den lille dyrehage

Risørflekken

Urheia festningsanlegg

Skjæra

Overnatting

Risør har flere hoteller og overnattingsmuligheter. Risør by sine hjemmesider har en god oversikt:

• Risør hotell (https://www.risorhotel.no/) ligger rett ved det ene baneområdetVed seiling på byfjorden kan man se seilingen fra hotellets uteservering.

• Det lille hotell (https://www.detlillehotel.no/) har små koselige suiter rundt om i byen.

• Risør pensjonat (https://www.risorpensjonat.no/) ligger i gangavstand til byen og Sagjordet (ca 30 min)

• Sørlandet camping og Moen camping Tar ca 15-30 min i bil til Sagjordet.

• airbnb (https://www.airbnb.no/) er et godt alternativ og det er flere muligheter i og rundt byen

• Bobilparkeringen i Risør ligger på Tjenna som er ca 20 min. gåtur til Sagjordet. Tjenna ligger nesten midt i byen.

• Gjestehavn – finner dere både i Risør sentrum og på Finnøya

Risør hotell

Det Lille Hotel - Historisk hotell i Risør - De Historiske

Det lille hotell

RS Feva klasseklubb

I forbindelse med et større møte initiert av seilforbundet våren 2021 ble det valgt et oppstarts -styre i Klasseklubben. Styret har jobbet gjennom hele 2021 og vi har nå en spennende sesong foran oss med avvikling av Norges cup og Norges Mesterskap.

Kontaktinfo til klasseklubben: [kommer]

Våre sponsorer er:

Offisiell stevnekiosk rett ved Sagjordet. Ronnys tilbyr spill og leker. Her vi du få kjøpt godteri, drikke og is. Se https://www.ronnys.no/