Finnøya Seilsenter

Finnøya har vært Risør seilforeningens seilsenter,  siden 80-tallet.

Seilsenteret ligger idyllisk til i Kranfjorden en kort båttur fra Risør sentrum. Seilforeningens hytte er moderne med kjøkken og gjesterom.  Stedet er innredet for både vertskap på sommeren, kiosk og større arrangementer i seilforeningens regi.

Finnøya er et flott sted for tidlige vårdager,  late sommerdager og varme høstdager på sjøen. Stedet er betjent med vertskap i juli. Da er det også kiosk her.

Aktivitetstilbud:

På Finnøya er det mulighet for mange aktiviteter. Det fins merkede stier rundt hele øya som innbyr til spennende turer for alle aldre. Stiene er populære for seilere og andre båtfolk etter en lang etappe på sjøen. Seilforeningen har satt opp griller og bord. Det er opparbeidet to strender for de minste, og stedet innbyr til bading og vannaktivitet for alle aldre.

Stedet er base for Risør seilforenings seilskole, og benyttes til treninger og regatta.

Gjestehavn:

Gjestehavna er lun og populær blant tilreisende. Det er flytebrygge med bøyer og brygger langs land. På nord siden av flytebryggen er det lagt ut bøyer, og inne i hava er det svenske fortøying. Det er alltid plass til en til på Finnøya.

Stedet har servicebygg med toalett og dusj (åpent i sesongen). Det er vaskerom med vaskemaskin og tørketrommel som kan leies når det er betjening. Det er lagt til rette for strøm og vann langs bryggene.

Havneavgift sesongen 2020 er:

opp til 30 fot
kr 200,-
31 - 40 fot
kr 250,-
41 - 49 fotkr 300,.
over 50 fotkr 350,.
medlem RSFkr 100,-
Kun strøm50,-(gjelder utenom sesongen)

Levert av IdrettenOnline