Seilskole for barn og ungdom 2022

Seilskolen er RSF sin juniorsatsning. Denne starter i mai, og har et vårsemester frem til St. Hans, og et høstsemester fra skolestart og frem til høstferien. Seilskolen bruker optimist joller, a-joller og RS Fevaer i opplæring av seilere.  Dette er joller der barna seiler alene eller to og to sammen. Vi tilpasser opplegget etter barnas kompetansenivå.

Seilskolen holder til på Finnøya seilsenter. Seilskolen er stort sett hver tirsdag fra kl. 17:00 til ca 19:30.

Seilskolen skal være et sted for de som ønsker å lære å seile, samtidig som det skal være sosialt og gøy. Vi pleier derfor å arrangere seilsamlinger med overnatting et par ganger i året.

Vi anbefaler at nye barn begynner det året barna skal begynne i 6 klasse. Barna må kunne svømme og være trygge i vann. I tillegg til en redningsvest som sitter godt må barna ha en våtdrakt og helst våtsko. Vi har noen våtdrakter til utlån.

Når vi seiler trenger vi både instruktører og sikrings båter. Det er derfor flott at så mange som mulig av dere foreldre kan være med barna deres på seilskolen.

Risør seilforening bruker medlemssystemet min idrett. Alle som deltar på seilskolen må derfor melde seg inn i Risør seilforening som jolle seilere. Det kan gjøres via menyen over, eller ved oppstart.

Datoer 2023AktivitetMerknad
23. maiSeilskole