Risør seilforening er 135 år

Postet av Ståle Engelhart Sjaavaag den 29. Jun 2024

I dag er Risør seilforening 135 år og 1 dag. Det fortjener en liten hilsen. Vi er en av Risørs eldste foreninger med en lang flott historie og mye aktivitet. Foreningen har i dag over 200 medlemmer og lokal aktivitet i 6 forskjellige klasser. Vi har medlemmer i alle aldre og nivåer. Foreningens medlemmer deltar både lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Det er på ingen måte en forening som viser tegn på alder.

Vi har tenkt å feire 135 års dagen til høsten med et historisk tilbakeblikk. Invitasjon kommer, men nå har vi fullt fokus på alle sommerens aktiviteter foreningen har.

Vårserien og Embla cup er akkurat ferdig. Gradestokken viser over 20, vannet er passe varmt og det er sommerferie i byen. 12.5 kvm har trutnet og ligger ved brygga. Hyppig fotografert både fortøy og under seil på fjorden.

På Finnøya er vertskapet på plass og sommergjester i båt koser seg på nye brygger. Vi har i år vertskap fra uke 26 til og med uke 31. I Kiosken selges det brus, is og smågodt.

I dag har RSF arrangert andre runde med Seilmorro. 8 ungdommer deltok og selv om været var varierende med regn og ustabil vind koste alle seg. Seilmorro har siste runde i uke 31 og det er ledige plasser. ta kontakt med Ståle på tlf 94500042

Sommerferie er også sommerserien. Her er det allerede avviklet ro runder og i år som vi fjor er det seiling hver onsdag og lørdag frem til Peterhead cup. Sommerserien er mest morro og er åpen for tilreisende båter. Det seiles i flere klasser med start fra kastellet.

Vi har også i år ansvaret for Risør gjestehavn. 9 av våre ungdommer jobber som havneverter og skal holde på frem til september. Ungdommene er lønnet, men administrasjon  av havnevertene gjøres på dugnad av foreningen for at vi skal få inntekter til foreningen, så bidra gjerne om dere ser at havnevertene trenger hjelp eller bistand.

god sommerhilsen

Ståle