Sørlandscup 4

Risør seilforening - Finnøya seilsenter, Risør

Risør seilforening inviterer til 4. Runde i Sørlandscup lørdag 5. september (reservedag søndag 6 september).

Årest Sørlandscup arrangeres av Aust-Agder og Vest-Agder krets i samarbeid med klubbene lokalt. Cupen omfatter 5 arrangementer. (jf. fastsatt terminliste), hvorav halvparten i Aust og halvparten i Vest. Sørlandscupen er åpen for alle brett- og jolleklasser, for seilere på alle nivå og er en fin anledning til å møte seilere fra andre foreninger.

Program:

09:30 Registrering

11:00 Rormannsmøte

12:00 Først varselsignal

Søndag 6 september er reserve dag i tilfelle vær utfordringer. Om arrangementet blir flyttet vil dette varsles innen fredag kl 12:00 til påmeldte.

Baneområdet vil være Kranfjorden og Østerfjorden. Disse ligger på hver sin side av Finnøya seilsenter der det vil være tilgjengelige garderober og mulighet for pauser under arrangementet. Båt oppstilling og båtutsett skal gjøres fra Sagjordet. Se kart under. Tilreisende seilere, trenere og foreldre følger skilting til Krana fra rundkjøringen ved Cirkel K i Risør. For de som bruker GPS er adressen: Kranveien 62B (merket med rød ring). Parkering for biler og båt-hengere er merket med P.

Baneområdet blir forklart på rormannsmøtet.

Regler: Regattaen vil være underlagt kappseilingsreglene, klassereglene og kretsenes regler for Sørlandscup.

Klasser: Klasser som kan delta er Optimist, A-jolle, RS Feva, E-jolle, Laser, 29er, Zoom8, brett og eventuelle andre lokale klasser. Det seiles i de klasser som har registrerte båter.

Påmelding via Epost til: nestleder@risorseilforening.no Skriv navn på deltager, fødselsdato, klasse, klubb og evt seilnummer

Startkontingent: kr 250 pr deltager (seiler) inkludert varmt måltid etter endt regatta lørdag (grilling), vi foretrekker betaling med vips til #88913

Seilingsbestemmelser: vil bli hengt opp på Sagjordet og blir lagt ut her