Seilskole for barn og ungdom

Risør seilforening arranger seilskole for barn og unge. Seilskolen starter i mai, og har et vårsemester frem til St. Hans, og et høstsemester fra skolestart og frem til høstferien. Seilskolen disponerer flere a-joller og RS Fevaer. Dette er joller der barna seiler to og to sammen. Dette er en sosial og god måte å mestre seiling på. Vi tilpasser opplegget etter barnas kompetansenivå.

Seilskolen holder til på Finnøya seilsenter. Seilskolen er fra kl. 17:00 til ca 19:30. Det går felles transport fra Sagjordet kl 17:00 for de som ikke har båt.

Seilskolen skal være et sted for de som ønsker å lære å seile, samtidig som det skal være sosialt og gøy. Vi pleier derfor å arrangere seilsamlinger med overnatting et par ganger i året. Seilskolen starter det året barna går i 4 klasse, men vi jobber med et konsept som vi vil kalle Kick - båtskole. Så om ditt barn går i 3 klasse og er interessert i dette kan dere bruke kontaktskjemaet

Når vi seiler trenger vi både instruktører og sikrings båter. Det er derfor flott at så mange som mulig av dere foreldre kan være med barna deres på seilskolen.

Risør seilforening bruker medlems systemet min idrett. Alle som deltar på seilskolen må derfor melde seg inn i Risør seilforening som jolle seilere. Det kan gjøres via menyen over, eller ved oppstart. Seilskolen koster kr 650,- Seilskolen blir fra 2020 forskuddbetalt for hele semesteret.

DatoAktivitetMerknad
28.aprilOppstart Seilskole- informasjon til foreldre
5. maiBåt vask og rigging
12. maiSeilskole
19. maiSeilskole

26. maiSeilskole

2. juniSeilskole

9. juniSeilskole

16. juniSeilskole - avslutning før sommeren

DatoAktivitetMerknad
18. augustSeilskole - oppstart høstsemester

25. augustSeilskole

1. septemberSeilskole

8. septemberSeilskole

15. septemberSeilskole

22. septemberAvslutning for høsten - båt vask og rydding for v

For nærmere informasjon og påmelding bruk kontaktskjema.

Seilkurs for voksne

Risør seilforening arrangerer seilkurs for voksne hvert annet år. Neste kurs blir vår/ sommer 2021.