Seilskole for barn og ungdom

Risør seilforening arranger seilskole for barn og unge. Seilskolen starter i mai, og har et vårsemester frem til St. Hans, og et høstsemester fra skolestart og frem til høstferien. Seilskolen disponerer flere a-joller og RS Fevaer. Dette er joller der barna seiler to og to sammen. Dette er en sosial og god måte å mestre seiling på. Vi tilpasser opplegget etter barnas kompetansenivå.

Seilskolen holder til på Finnøya seisenter. Oppmøte fra kl 17:00 til ca 19:30. Det går felles transport fra Sagjordet kl 17:00 for de som ikke har båt.

Seilskolen skal være et sted for de som ønsker å lære å seile, samtidig som det skal være sosialt og gøy. Vi pleier derfor å arrangere seilsamlinger med overnatting et par ganger i året. Seiklskolen starter det året barna går i 4 klasse, men vi jobber med et konsept som vi vil kalle Kick - båtskole. Så om ditt barn går i 3 klasse og er interessert i dette kan dere bruke kontaktskjemaet

Når vi seiler trenger vi både instruktører og sikringsbåter. Det er derfor flott at så mange som mulig av dere foreldre kan være med barna deres på seilskolen.

Risør seilforening bruker medlemssystemet min idrett. Alle som deltar på seilskolen må derfor melde seg inn i Risør seilforening som jolle seilere. Det kan gjøres via menyen over, eller ved oppstart.

For nærmere informasjon og påmelding bruk kontaktskjema.

Seilkurs for voksne

Risør seilforening arrangerer seilkurs for voksne hvert annet år. Neste kurs blir vår/ sommer 2021.