Isaac og William er verdensmestere i 49er

Isaac McHardie og William Mckenzie fra New Zealand er verdensmestere i 49er for juniorer i Risør.

Her kan du følge resultatene fra VM i Risør

På denne siden kan du følge med på resultatene fra Junior VM i Risør. Her ligger også oppdatert informasjon til seilere og støtteapparat. http://manage2sail.com/no/event/4995c862-3a9d-473d-a00e-b2dced2dbdf9#!/results?classId=ba2c048e-9618-4d50-b344-6c07f7a9e9e3

Flott artikkel om Mads og Tomas på irisør.no

Mads og Tomas gleder seg som veldig mange andre til Junior VM som starter denne uka. Les artikkelen her Se også den nye filmen til Mads og Tomas

Velkommen til åpningsseremoni tirsdag 2. juli kl 18:00

Risør seilforening og KNS innviterer Risørs innbyggere, alle seilere, trenere og tilreisende til åpningsseremoni for junior VM 2019 tirsdag 2. juli kl 18:00.  Alle deltagende seilere går nasjonsvise i parade fra Risørhuset ut til hotellet og tilbake til torget.

Program for jr VM - 49er, 49erFx og Nacra 17

Samarbeidspartnere for junior VM 2019 begynner å komme på plass

Arbeidsgruppen som har jobbet med sponsorer til junior VM til sommeren har gjort en god jobb til nå. Det jobbes enda med å få med noen flere. Sponsorer vil bli presentert forløpende på nettsidene: http://risor-seilforening.idrettenonline.no/p/44730/vare-samarbeidspartn

Solid seiling av Mads og Tomas i Genoa

Etter en spesielt fantastisk start med resultatene 8 og 8 den første dagen ble det så en dag uten seiling. Deretter fikk arrangøren gjennomført en seilas, hvor Mads og Tomas ble nummer 27. I går ble de to siste seilasene i innledningsrunden gjennomført og gutta hadde en 22. plass og en 18. plass

Knallstart av Tomas og Mads i deres første World Cup

For å seile World Cup i seiling må man være ranket høyt nok på ISAf sin ranking. Den siste offisielle rankingen er fra februar 2019. Der er Mads og Tomas ranket som nummer 62. De ble nå invitert til sin aller første World Cup og den startet i dag den 15. april.

Over 50 påmeldte båter til junior VM 2019

Det er nå over 50 påmeldte båter til junior VM 2019 i Risør. Ved siste opptelling var det påmeldt 27 båter i 49er og 21 i 49erFX, mens det foreløpig er 4 båter i Nacra 17 klassen. Totalt 22 nasjoner fra hele verden er nå påmeldt .

Artikkel om jr VM på turistkontorets web-sider

Risør by har publisert en artikkel på sine web-sider om sommerens jr VM i 49er, 49er FX og Nacra 17Risør. Artikkelen finner dere ved å følge linken under:https://www.visitnorway.no/reisemal/sorlandet/risor/hva-skjer/junior-vm-seiling-2019/?fbclid=IwAR0X9z31uFhkvRnil0

Tomas og Mads med sterkt resultat

Team Mathisen endte på en meget god 19. plass totalt av 66 båter i pre-regattaen på Mallorca, som samlet mange av verdens beste lag. Dette er en av deres sterkeste prestasjoner noen gang og viser at trening på heltid i vinter har gitt gode resultater.

Tomas og Mads fortsetter med god seiling

Dag 2 på Mallorca er ferdig. Tomas og Mads har seilt 3 seilaser i dag med resultatene 16 - 9 - 7. Sammenlagt ligger gutta på en uhyre sterk 7. plass av 65 båter.  Så langt er gutta beste båt fra Norden!

Knallsterk start av Mads og Tomas med 2 spikere!

Mads og Tomas startet i dag MSC regattaen på Mallorca. De startet bedre enn noen gang i 49er, med 13 -1 -1 i dagens 3 seilaser. Sammenlagt ligger de helt oppe på 6. plass av 63 båter.

Nye påmeldinger fra New Zealand og Argentina til årets jr VM

I løpet av de siste dagene har det kommet flere nye påmeldinger til sommerens junior VM. Til nå er det 12 påmeldte båter fra 7 nasjoner. De påmeldte båtene er fra både Tyskland og Sverige, men også fra Argentina og New Zealand. Det store rushet

Logo for årets junior VM

Vinner av konkuransen om å lage logo til junior VM ble August Jeppestøl