Isaac og William er verdensmestere i 49er

Isaac McHardie og William Mckenzie fra New Zealand er verdensmestere i 49er for juniorer i Risør.

Her kan du følge resultatene fra VM i Risør

På denne siden kan du følge med på resultatene fra Junior VM i Risør. Her ligger også oppdatert informasjon til seilere og støtteapparat. http://manage2sail.com/no/event/4995c862-3a9d-473d-a00e-b2dced2dbdf9#!/results?classId=ba2c048e-9618-4d50-b344-6c07f7a9e9e3

Solid seiling av Mads og Tomas i Genoa

Etter en spesielt fantastisk start med resultatene 8 og 8 den første dagen ble det så en dag uten seiling. Deretter fikk arrangøren gjennomført en seilas, hvor Mads og Tomas ble nummer 27. I går ble de to siste seilasene i innledningsrunden gjennomført og gutta hadde en 22. plass og en 18. plass

Helt fenomenal start i sin første verdenscup

Mads og Tomas ligger helt oppe på 6. plass sammenlagt etter første dag i Verdenscupen i Italia. Det ble seilt to seilaser i dag og Tomas og Mads ble nummer 8 i begge seilasene. Dette er ekstraordinært bra og viser at toppnivået til gutta er ekstremt høyt.

Knallstart av Tomas og Mads i deres første World Cup

For å seile World Cup i seiling må man være ranket høyt nok på ISAf sin ranking. Den siste offisielle rankingen er fra februar 2019. Der er Mads og Tomas ranket som nummer 62. De ble nå invitert til sin aller første World Cup og den startet i dag den 15. april.

Tomas og Mads med sterkt resultat

Team Mathisen endte på en meget god 19. plass totalt av 66 båter i pre-regattaen på Mallorca, som samlet mange av verdens beste lag. Dette er en av deres sterkeste prestasjoner noen gang og viser at trening på heltid i vinter har gitt gode resultater.

Terminliste 2019 versjon 1

Ingen endringer siden 26.03

Tomas og Mads fortsetter med god seiling

Dag 2 på Mallorca er ferdig. Tomas og Mads har seilt 3 seilaser i dag med resultatene 16 - 9 - 7. Sammenlagt ligger gutta på en uhyre sterk 7. plass av 65 båter.  Så langt er gutta beste båt fra Norden!

Knallsterk start av Mads og Tomas med 2 spikere!

Mads og Tomas startet i dag MSC regattaen på Mallorca. De startet bedre enn noen gang i 49er, med 13 -1 -1 i dagens 3 seilaser. Sammenlagt ligger de helt oppe på 6. plass av 63 båter.

Terminliste 2018 versjon 2

Terminliste 2018 versjon 2 er nå lagt ut. Link her: Terminliste 2018

Arrangør II kurs i Risør 3. - 4. mars

Risør Seilforening, i samarbeid med Aust-Agder seilkrets, holder Arrangør II kurs i Risør 3. - 4. mars 2018 Kurset holdes i Sørlandsporten Næringshage, Prestegata 7, Risør, og vil være lørdag kl. 09:00-16:00 og søndag kl. 09:00-ca. kl. 16:00 Målgruppe: Seilere og andre som ønsker

Terminliste 2018

Terminliste 2018 versjon 1 er nå lagt ut i forkant av årsmøtet. Se under 'Dokumenter' eller klikk her: http://risor-seilforening.idre...

Hvite seil i den hvite by

Victor Normann skriver bok om Risørs historie. Prosjektet inviterer nedenfor til byhistorisk treff i Risørhuset hvor temaet er:Bidrag fra SEILSPORTEN I RISØR GJENNOM 130 ÅR Alle velkommen til byhistorisk treff i Risørhuset torsdag 9.november kl 18.00   Sport og idrett har vært en

Risør vant 2. divisjon!

I sin aller første sesong i Norsk Seilsportliga vant Risør Seilforening 2. divisjon og rykker opp i 1. divisjon neste år. Frits Lundberg har vært lagleder og seilt for for RSF og disse seilerne har vært med på å vinne 2. divisjon: Rients van der WoudeEirik LundbergRegine TronstadTomas MathisenM

Fantastiske seildager i Risør

(Foto: Niclas Halvorsen. Du finner mange magiske seilbilder fra Meterbåtregattaen som Niclas har tatt her) Det har vært noen fantastiske seildager i Risør under Risør Trebåtfestival. Det har vært varierende og tildels mye vind i kombinasjon med både strålende sol og åpen himmel hvor regnet bøttet

Sterk start av Mads og Tomas i EM

I dag startet åpent Europamesterskap i 49er i Kiel i Tyskland. Over 90 lag fra alle verdensdeler deltar og alle de beste teamene er med. Mads og Tomas Mathisen har hatt en veldig god start med enkeltresultatene 10, 15, 24 og 12 i sine heat. Det har vært skiftende og til dels mye vind i dag noe

Team Risør ble nummer 6

Den tredje av fire regattaer i seilsportligaen er gjennomført denne helgen. Risør endte på en 6. plass av 15 båter. Denne runden var det Fritz Lundberg, Morten Røisland, Eirik Lundberg og Regine Tronstad som var i båten fra Risør. Det var krevende forhold og veldig tett på resultatlista som finnes h

Spektakulær seiling ved Dampskips til helga

Kommende helg er det klart for spektakulær seiling på byfjorden. Alt kan sees fra Dampskipsbrygga. Blant mange som kommer er tidligere olympisk mester i 49er Jonas Warrer fra Danmark. Denne uken er Jonas trener for Risørgutta Tomas og Mads Mathisen som trener med danske seilere i Kiel foran årets

8 meterne lader opp før seiling i Risør på Trebåtfestivalen

(Foto: seilmagasinet.no - lånt fra facebook.com/trebatfestivalen)I august er det Verdensmesterskap for 8-metere på Hankø i Østfold. I forkant av dette har kongen invitert til treningssamling utenfor Mågerø denne helgen. Før de skal seile VM skal også en rekke av båtene til Risør for å seile regatta

Mads og Tomas i gullfinalen

Mads og Tomas seiler veldig bra i Kiel. Etter de 5 innledende seilasene lå de på en 15. plass sammenlagt av over 70 båter. Med det kvalifiserte de seg for første gang til gullfinale.I dag har det blåst kuling i Kiel og det har vært krevende forhold. Tomas og Mads har 2 kullseilinger men ellers gjort

Følg Mads og Tomas i Kieler Woche 2017

Etter seier i Seilsportligaen i Sandefjord i helga hastet Mads og Tomas videre med fullastet bil og henger til Larvik. Derfor tok de ferja til Hirstshals, før de kjørte ned til Kiel på natta.Gutta har rapportert om gode treninger så langt med nye seil på plass. Båtfarta er veldig god og fokus ligger

Risør vant igjen

Foto: Trond R. Teigen - Se alle de fantastiske bildene fra regattaen tatt av Trond her - https://www.facebook.com/pg/seilsportsliga/photos/...Det var tett i toppen i Sandefjord i helgen, men til slutt vant Risør Seilforening med Mads, Morten, Tomas og Fritz. De avgjorde i siste seilas og slo Bundefj

Seiling - en allsidig idrett

Terminliste for 2017 er klar

Terminlisten for 2017 er klar. Sesongen starter med Cupido Cup den 12. mai klokka 18.00. Terminlista ligger under menypunktet dokumenter.

Sesongen avsluttes med hummerregatta

Den lokale seilsesongen avsluttes som vanlig med den store

Frans og Kari vant Stranden Cup

Stranden Cup for Tur og Hav ble seilt i helgen. 7 båter deltok i flotte vindforhold. Frans Karlson og Kari Witnes nærmest på bildet stakk av med seieren foran Werner Pedersen. En stor takk til Rune på Stranden som stilte med gavekort på 500 Kr. Dette ble trukket på blant seilerne, Thomas Pettersen,

Tomas og Mads nummer 11 i JR VM

I helgen seilte Mads og Tomas Mathisen JR VM i 49er FX i Lelystad, Holland. Det var guttas andre regatta siden de byttet båtklasse. 35 båter fra 18 nasjoner deltok. Det var lagt opp til 3 dager med 10 innledende seilaser. De 7 beste båtene gikk direkte til finaleseilaser. De neste 8 båtene etter in

Mads og Tomas i ledelsen etter første dag i JR VM

Mads og Tomas er i gang med en hektisk periode med regattaer. Søndag 28. august kjørte de fra Risør mot danskebåten, og derfra videre sørover mot Nederland. I dag startet JR VM for 49er FX i Lelystad, Holland. Det har vært svært lett og varierende vind og de fikk i dag kun arrangert 2 seilaser, men

Regatta "hver" helg fremover

Kommende lørdag arrangeres Peterhead Cup i 12,5 kvm - klassen, rett utenfor Dampskipsbrygga. Dette er en meget publikumsvennlig regatta, med 5 korte og intensive seilaser. Regattaen starter klokka 12.00.Neste helg, 4. - 6. august er det en rekke regattaer under Risør Trebåtfestival. Flere entypebåte

Seilingsbestemmelser og banekart

Seilingsbestemmelsene for lokale regattaer er oppdatert. Under kategorien Dokumenter og deretter Regatta finner man både oppdaterte seilingsbestemmelser og seilløpskart for lokale regattaer. De er også lenket opp herOppdaterte seilingsbestemmelserSeilløpskart

Oppdatert terminliste 2016

Sesongen starter fredag 13. mai. Oppdatert terminliste finnes her

Foreløpig terminliste 2016

En ny spennende sesong nærmer seg. Noen er godt i gang med båtpuss, mens andre enda ikke har lagt bort skia.Foreløpig terminliste foreligger. Små endringer kan forekomme, samt at startere skal føres opp på de ulike regattaene.Et av høydepunktene denne sesongen er Norgesmesterskap i 12,5 kvm som arra

Fritz Lundberg - Årets seiler i Risør Seilforening

Fritz Lundberg er valgt til årets seiler i RSF i 2015. Fritz ble sammen med Johan Gjernes Norgesmester i 12,5 kvm i Ålesund. Med dette kvalifiserte han seg også til Mesternes Mester på Aker Brygge. Der møttes Norgesmestere i ulike klasser og Fritz med mannskap endte på en særdeles sterk 4. plass. Vi

Magisk bronsemedalje til Mads og Tomas i VM

(Foto: Pierre Baad)Tomas og Mads har i dag vunnet en helt fantastisk bronsemedalje i ISAF Youth Sailing World Championships. De har seilt veldig bra og veldig jevnt gjennom hele VM.Dette er en merkedag og et internasjonalt gjennombrudd for Mads og Tomas med deres definitivt beste internasjonale resu

Statusrapport fra Tomas og Mads i Malaysia

9 seilaser over 3 dager er gjennomført i Langkawi i Malaysia. Tomas og Mads har aldri tidligere seilt bedre. Gjennom pappa Erik har vi fått en statusrapport fra guttene:Gutta er gjennomgående opplagt og svært fornøyde med gode seilforhold. Hver eneste dag har vært krevende med mye strøm og kraftige

Tomas og Mads Mathisen ligger på 2. plass i VM etter dag 3

Dag 3 i VM for 29ere er gjennomført i Malaysia. Mads og Tomas har seilt bra også på dag 3, men fikk dessverre en disk for tjuvstart i dagens siste seilas. Deres resultater i dag er 9-4-32 (ocs).Etter 9 av 13 seilaser ligger Mads og Tomas på en svært sterk 2. plass med 29 poeng. New Zealand leder me

Mads og Tomas leder VM etter dag 2

Mads og Tomas seiler svært sterkt i Malaysia. De to første dagene har det blåst mellom 7 og 12 m/s og guttene har gjort det veldig bra. Første dag fikk de 3-3-1, mens de dag to fikk 4-3-2. I den andre seilasen på dag to ledet gutta med god margin, men kullseilte ved gate rett før målgang. New Zeal

ISAF Junior VM er i gang

Den 45th Youth Sailing World Championships er i gang i Langkawi, Malaysia. Seilere fra 85 nasjoner deltar. Det seiles i 9 ulike klasser og 8 norske seilere deltar. Tomas og Mads representerer Norge i 29er og regattaen er i gang. 32 nasjoner deltar i 29er klassen for gutter. I går gjennomførte de e

Strålende innsats i Mesternes Mester 2015

Det var særdeles lite vind på Aker Brygge, men arrangøren fikk gjennomført både innledende kvalifisering og finaleseilas. I de 3 innledende seilasene deltok 10 båter i hvert heat og de 5 beste i hvert heat gikk til finalen.I første heat ble Fritz Lundberg med mannskap Fredrik Gjernes, Morten Røy

Fritz og Fredrik leder NM i 12,5 kvm etter første dag

Hele 7 Risørbåter har reist over fjellet til Ålesund for NM i 12,5 kvm.Etter første dag leder C130 med Fritz og Fredrik.23 båter deltar og NM avsluttes i dag lørdag. Foreløpig resultatliste ligger her

Solid 17. plass til Mads og Tomas i VM i 29er

Tomas og Mads endte tilslutt på en 17. plass i VM for 29ere i Wales. Det ble seilt 10 finaleseilaser og det var 2 stryk. Tomas og Mads hadde 1. og 6. plass som sine beste enkeltseilaser, mens de også måtte telle en 34. plass og to 21. plasser.De viste i VM at de har et svært høyt toppnivå og en seie

Lange dager i Wales

Noen av dagene er svært lange for seilerne i VM i 29er i Wales.I dag ble det seilt 3 finaleseilaser på formiddagen i gullfinalen. I den første endte Mads og Tomas på en 34. plass. I den andre gikk det langt bedre og de endte helt oppe på 6. plass. Den tredje finaleseilasen var nesten ferdig da arran

Mads og Tomas vant den 3. seilasen i gullfinalen!

Tomas og Mads er med i gullfinalen sammen med 49 andre båter. De fleste verdensdeler er representert.Dagens 3. seilas ledet de fra start til mål og viste med det at de har et ekstremt høyt toppnivå.I dagens første finaleseilas ble gutta nummer 25 og i den andre ble de nummer 21.I går ble en lang ven

Mads og Tomas er godt i gang med VM

Første dag i VM 29er i Wales Zhik 29er World Championships 2015 Day 1 from Fleye Aerial Film & Photography on Vimeo.Nesten 200 båter og 400 seilere er i gang med et spennende VM i 29er i Wales.Første dag var bra for gutta og de 3 første seilasene ga 6, 7 og 13. De ligger på 26. plass av 193 båte

Fritz og Fredrik vant Peterhead suverent

16 båter og 39 seilere fikk jobbe hardt i en god frisk bris lørdag. Det ble gjennomført 5 seilaser i friske forhold på byfjorden. Fritz Lundberg og Fredrik Gjernes i C130 vant de 4 første seilasene og stod over den siste. C40 ble nummer 2, mens C102 ble nummer 3. Endelig resultatliste er på vei.

Mads og Tomas seiler EM i 29er i Nederland

EM for 29ere er i gang i Medemblik i Nederland. Nærmere 130 båter deltar.I går ble det seilt 4 seilaser. Mads og Tomas hadde serien 6 - 8 - 1 - 6 og ligger på en 15. plass totalt.Følg regatta, resultater og se bilder på denne siden http://www.9erevents.org

Peterhead Cup lørdag 1. august

Den årlige Peterhead seilcup for 12,5 kvm kryssere arrangeres lørdag 1. august klokka 12.00. Regattaen arrangeres på byfjorden med herlig tilskuerplass på Dampskipsbrygga. Det gjennomføres mange seilaser på en liten bane og forventes flotte forhold ;-) Det blir både action og sosialt!Klarer vi 20 bå

Møt RSF på Torvet mandag 13. juli

Risør seilforening viser frem noen av jollene som brukes i juniorseiling i Risør på Torvet mandag 13. juli. Det blir rigget både A-jolle, RS Feva, 29er og 49er. Flere medlemmer i Risør Seilforening vil være på Torvet for å fortelle om seilforeningen og seilskolen i Risør. Ansvarlige for seilskolen

Visste du?

Visste du at det er en rekke personer i RSF som har tatt kurs og utdanning for å kunne arrangere regattaer, måle seil, og ikke minst være dommere når regattaer gjennomføres.Her er en liste over de som har nettopp en formell kompetanse

Ny hjemmeside for RSF

Her er bilde av medaljevinnerne i Embla Cup!Vi jobber med å lage ny hjemmeside for RSF. Den er oppdatert med resultater og terminliste, samt noen nyheter og lenker.I løpet av kort tid kommer fylles det på med mer info.