Årets seiler 2022

Postet av Risør Seilforening den 3. Okt 2022

Årets seiler 2022 har vært aktiv seiler i mange år. Som person blir han omtalte som en positiv seiler som har vært og er en god bidragsyter både til seilmiljøet, rekrutering og som ressurs i klubben.

Vedkommende har i en årrekke vært en god bidragsyter til seilskolen. Der han har deltatt aktivt som trener for våre juniorer.

På regattabanen har han en positiv holdning og med et sterkt ønske om å seile., uansett om det er lite eller mye vind. Sitat: «Nei vi må jo utpå. Nå er vi jo her»

12,5 kvm han seiler kom på vannet tidlig på 2000 tallet, og hans første NM medalje kom allerede for over 20 år siden.

Han har flere seire i Peterhead cup, og også flere seire i trebåt regattaen.

Han har ikke vært klubbmester siden begynnelsen på 2000 tallet, og I år nådde han ikke heller ikke helt opp selv om han var på pallen, men når det gjelder NM har han totalt 4 NM medaljer.

Årets seiler vant i år som i fjor NM i 12,5 kvm.

Årets seiler er Erik Mathisen