Den store finalen

Postet av Risør Seilforening den 7. Sep 2018

Risør Seilforening ble med i Seilsportligaens 2. divisjon i 2017. Der gikk RSF til topps og rykket opp til Eliteserien. Før årets sesong ble RSF spådd på 10. plass, blant 15 ulike seilforeninger i Norge.  https://www.seilmagasinet.no/innhold/batfolk/?article_id=50495

Førstkommende lørdag og søndag seiles den siste runden i årets Seilsportliga, i Tromøysundet i Arendal. Risør leder med 4 poeng på Brevik og 6 poeng på Moss. En helt utrolig prestasjon så langt. Blir RSF topp 4 vil Risør vinne Eliteserien i seiling, hvor hele landet er representert.

Det er meldt mye vind, noe Risørlaget er gode på. Sist Mads og Tomas seilte i mye vind gjorde de et strålende resultat i junior VM i 49er i Marseilles, med 5. plass. Morten er glad i action og Regine beholder ro og smartness selv om alt skjer fort.

Alle i Risør kan følge nøye med på regattaen både lørdag og søndag. Her finner man live stats og resultater, mens regattaen sendes direkte på web-tv her.

Dette blir veldig spennende og vi ønsker lykke til!