Risørbrødre i verdenscup

Postet av Risør Seilforening den 24. Mar 2018

Risørguttene Tomas og Mads Mathisen vil sammen med Petter Mørland Pedersen fra Arendal og Christian Løken fra Oslo stille lag i Match Cup Norway, verdenscupregattaen i matchseiling som skal arrangeres i Risør fra 26. til 29. juli i år.

Mørland Pedersen og Løken som jobber med finansieringen av prosjektet sier de har finansieringen så godt som på plass til å fylle det ene wild card som blir tildelt et norsk lag i regattaen.

Oslo Water Games, som står for arrangementet i Risør, vil invitere til informasjonsmøte på Risør Hotell torsdag 19. april kl 1900.

Her vil det bli gitt informasjon om årets regatta i tillegg til at det vil bli orientert om behov for frivillige, utstyr etc.

Tomas Mathisen deltar også på dette møtet og vil kunne informere om brødrenes rolle i prosjektet i tillegg til egen satsing mot OL i Tokyo 2020. Inngangsbilletten til møtet er kr 100 og inkluderer servering av fiskesuppe. Det er begrenset plass og derfor anbefales det å bestille plass ved henvendelse til mikkel@oslowatergames.no.

Det er første gang i historien at World Match Racing Tour legger et arrangement til Norge.

Rettighetshaverne Aston Harald ønsker å bygge opp et årlig arrangement i Seilerbyen Risør og investerer rundt 150.000 dollar i årets regatta. 100.000 av disse er premiepenger. De to første regattaene i årets serie går på Bermuda og i Marstrand, mens Risør blir vertsby for det tredje arrangementet.