Strålende innsats i Mesternes Mester 2015

Postet av Risør Seilforening den 11. Okt 2015

Det var særdeles lite vind på Aker Brygge, men arrangøren fikk gjennomført både innledende kvalifisering og finaleseilas. I de 3 innledende seilasene deltok 10 båter i hvert heat og de 5 beste i hvert heat gikk til finalen.

I første heat ble Fritz Lundberg med mannskap Fredrik Gjernes, Morten Røysland og Simen Landmark nummer 2 etter å ha ledet store deler av seilasen. Tim Sandberg med mannskap Pål Kirkebø (fra RSF), Anna Gregerson og Magne Simonsen ble nummer 3. Begge båtene gikk til finalen.

I heat nummer 2 ble Tomas Mathisen med mannskap Mads Mathisen, Erik Nilsen og Carl Morten Knudsen nummer 3 og gikk direkte til finalen.

I finalen var Risørseilerne med i topp 5 under store deler av seilasen. Båten til Pål ledet suverent gjennom hele finalen. En dårlig runding av bunnmerket for Tomas, i et svært tett felt, gjorde at de mistet en del båter, mens Fritz hadde en sterk avslutning på finalen.

Tim Sandberg med Pål Kirkebø (fra RSF), Anna Gregerson og Magne Simonsen vant finalen og ble Mesternes Mester 2015, og vant med det også kongepokalen. Pokalen ble delt ut av Hans Majestet selv på Seilfesten 2015.

Fritz med mannskap endte på en strålende 4. plass og Tomas på en god 10. plass.

Se resultater og bilder på regattaens egen hjemmeside: