Muligheter for J/70 seiling i Risør til sommeren

Postet av Risør Seilforening den 2. Jun 2021

J/70 er kjent for mange, den brukes i de fleste seilsportligaer i Europa og ellers i verden, også i Norge.
Mange av de større norske seilforeninger har gått til innkjøp av flere båter og satt opp båt-pool systemer. Fungerer slik at man melder seg inn i poolen mot en avgift og ferdighets godkjenning og får tilgang til båtene til trening via en online kalender. Man kan så melde inn lag til kappseiling som følger formatet til seilsportliga med korte 10-15 minutters seilaser. Besetningen er 4 personer.

Kongelig Norsk Seilforening (KNS) har tilbudt Risør Seilforening å ha noen av sine båter plassert i Risør i juli måneden med tanke på at vi setter opp en sommer pool her i Risør. RSF må stille med en person som har overordnet ansvar (det har leder RSF sagt ja til) og en fadder pr båt. Videre må det ordnes løft ut og opp av vannet, båtplasser når båtene er på vannet, og oppstillings plasser for hengere. Innhold i avtalen med KNS er ferdig utarbeidet og de praktiske ting kan løses. Nå gjenstår det å se om det er nok respons.

Er det noen som syns dette er spennende så meld ifra til Rients på mob 4784 9994.
Vil høre fra dere om dere ønsker å seile J/70 og/eller kunne tenker dere å være involvert i opplegget.