Høstens terminliste med gjeldende smittevernregler fra Norges seilforbund

Postet av Risør Seilforening den 17. Aug 2020

Styret hadde søndag kveld 16.8 et styremøte for å diskutere høstens terminliste. Før sommeren var det gitt signaler fra Seilforbundet om at smittevernregelene kunne bli lettet på, men 10 august meldte seilforbundet: det blir ingen lettelser i smittevernreglene.
RSF har tidligere vedtatt å følge de smittevernregler til Norges Seilforbund (link litt lenger nede)

Styret har gjort følgende beslutning for resten av terminlista 2020:

• Sørserien går som planlagt med 5 seilaser.
  • Mademoiselle cup går som vanlig.
  • Klubbmesterskap 12.5 kvm og Tur og Hav er avlyst i år ihht NSF regler.
  • Kastloss hummerregatta kommer vi tilbake til.
  • Styret presisere at gjeldende regler kan endres og vi kommer derfor ikke til å oppdatere terminlisten 2020 ytterlig men informerer om endringer via web og facebook.

RSF har tidligere vedtatt å følge de smittevernregler som Seilforbundet har publisert på sine nettsider: https://www.norgesseilforbund.org/index.php/forbundet/smitteveileder

- Syke personer skal holde seg hjemme

- God hånd- og hostehygiene og forsterket renhold

- Holde minst 1 meters avstand og redusere kontakt mellom personer

Dette betyr at alle seilere i RSF må ta ansvar og vise hensyn. Spesielt på 12.5 brygga før og etter seilas. Vi har valgt å avlyse sosiale arrangementer og presiserer at det i henhold til smittevernregler kun kan seile 2 i 12.5 kvm selv om klassereglene åpner for 3. Unntak kan kun gjøres der alle i båten er i samme familie.

Barn og ungdom under 20 år kan seile regatta, men ikke i 12,5 kvm eller tur & Hav. Dette betyr at jolle Sør serien og Sørlandscup for juniorer kan gå som normalt. Seilforbundet åpner også for at man kan seile lokale kvelds arrangementer i kjølbåter, såfremt smittevernregler overholdes. Det betyr at vi enda kan seile serieseilaser på fredagene slik vi gjorde i vår, mens NM for 12,5 kvm og trebåten ikke kunne gjennomføres og ble avlyst. Nærmere begrunnelser for dette finnes på seilforbundets sider.